Áremelkedés a dél-európai betonacélpiacon

Áremelkedés a dél-európai betonacélpiacon

A megnövekedett alapanyagköltségek emelik az árakat a dél-európai betonacélpiacon; a hengerhuzal árai stabilak maradtak.

A magasabb alapanyagköltségek, a termeléscsökkentések és a karácsonyi ünnepi zárva tartás előtti kis tonnaszámú feltöltés áremelkedéshez vezetett az olasz és spanyol betonacél piacon.

A betonacél rúd belföldi, exw Olaszországra tonnánként 640-670 volt, ami 30-40 euróval magasabb tonnánként a heti 610-630 euróról.

A betonacél piacán azért emelkedtek az árak, mert a gyártók magasabb árakat céloztak meg – mondták a források, hozzátéve, hogy nem biztosak abban, hogy az emelést elfogadja-e a piac.

A termeléscsökkentések, a magas hulladék árak és a stabilan magas energiaköltségek hagyták, hogy magasabbak legyenek az árak.

„Az acélművek magasabb árakat javasolnak, de nem tudom, hogy ezen a szinten bárki is vásárolna-e” – mondta egy másik vevői forrás.

A gyárak forrásai bíznak abban, hogy a piac támogatni fogja az áremelkedést, tekintettel a korlátozott kínálatra.

„A múlt héten minden gyártó nagy áremeléseket jelentett be a belföldi piacon” – mondta egy termelői forrás. ” A hulladék, nyersacél és a buga import hiánya a gyártók számára a megnövekedett energia költségek miatt feltétlen árat kell emelniük, ha kell a kínálat csökkentése mellett.

Spanyolországban szintén egy hét alatt 30 EUR/T amivel nőtt az ár.

Dél-európai hengerhuzal

A belföldi, dél-európai szállított acél hengerhuzal (hálós minőségű) ára szerdán tonnánként 600-620 euró volt, ami hétről hétre stabil.

Vélemény:

Jelenleg a harmadik országból érkező import rendkívül nehéz. Így az Európai gyártóművek a gyengébb kereslettel együtt is tudják érvényesíteni az áremelési elképzeléseiket. A CBAM rendszer miatt az import súlya csökkenni fog. Jelenleg minden gyártómű fedezeti pont alatt működik, hiába gyenge az európai kereslet, de még egy évet nem ír ki veszteséggel az európai acélgyártás. Jövőre valószínűleg nagyobb kereslet mellett magasabb árakon fog történni az értékesítés.

A képek forrása: Image by freestockcenter on Freepik

Picture of Molnár Péter Zoltán

Molnár Péter Zoltán

Kereskedelmi Igazgató

Az acélipar szakértőjeként évek óta hagyomány nálunk, hogy kéthetente megosztjuk a legfontosabb acélipari híreket ügyfeleinkkel. Partnerhálózatunk növekedésével egyidőben született meg az az ötletünk, hogy létrehozzuk az Acél Magazint, ahol acélipari titkokat, friss információkat és hatalmas adag inspirációt osztunk meg vevőinkkel.

Számos gyárral és nemzetközi szervezettel állunk napi kapcsolatban, így rengeteg információ fut be hozzánk, melyeket szívesen közvetítünk ügyfeleinknek. Hogy mit tartunk a legnagyobb sikerünknek? Ha vevőink sikeresek tudnak lenni az acéliparban. Az Acél Magazin ebben nyújt segítséget!

Hasonló cikkek