Az észak-európai hengerhuzalok ára a héten stabil a gyenge kereslet közepette, mondják a források. Egyes résztvevők azonban továbbra is nagyobb aktivitásra számítanak a piacon ebben a hónapban.
A húzási minőségű hengerhuzal hazai tranzakciós ára 650 €/tonna (698 $/tonna) a gyáraknál, a hálós minőségű hengerhuzalé pedig 630 €/tonna.
A gyártók átlagosan 650 €/tonna gyártelepi árat kérnek a hálós minőségű hengerhuzalért.
A legtöbb vásárló ismét kiváró magatartásban van, de ennek hamarosan változnia kell a készletek kezdenek vészesen alacsony szintre kerülni. Több nagy disztribútor is mérethiányos. Amennyiben, a hulladék árak emelkedni kezdenek, az felhúzhatja a árat és a keresletet is.
A német régi, vastag, 3-as osztályú hulladék ára 345 €/tonna, míg az új, 2/8-as osztályú hulladék ára 340 €/tonna. Az E40-es aprított törmelék 350 euró/tonna. Ausztriában az új, 2/8-as osztályú hulladék ára 335 €/tonna, a régi, vastag, 3-as osztályú hulladéké 350 €/tonna.
Az EU-n kívülről érkező importárfolyamok kevéssé befolyásolják az európai hengerhuzalpiacot. A Blokkon kívülről 610-615 EUR/tonna cfr Rotterdamért hallani ajánlatokat, amit az európai vevők nem tartanak versenyképesnek.
Korábban az ArcelorMittal közölte, hogy tájékoztatja az európai vevőket arról a szándékáról, hogy felárat vezet be minden olyan új, nagy minőségű hengerhuzalra vonatkozó megrendelésre, amely a gyártási folyamatban DRI felhasználását igényli. A résztvevők szerint ez csak akkor fog működni, ha a vevő hajlandó többet fizetni a magasabb minőségű hengerhuzalért.
Az olasz hengerhuzalárak emelkedhetnek, mivel a gyártók a magas termelési költségek és az alacsony import miatt fontolgatják az értékek felfelé nyomását. A húzási minőségű anyag hazai értéke jelenleg átlagosan 640 €/tonna gyártelepi áron van. A források szerint a hazai malmok fontolgatják, hogy 670 EUR/tonna gyártelepi árra emelik a kért árakat.