Egyes európai acélgyártók a melegen hengerelt tekercsek árának növelését fontolgatják, mivel az Európai Bizottság közölte, hogy a HRC-re vonatkozó „más országokra” vonatkozó vámkontingens (TRQ) esetében származási országonként 15%-os felső határt vezet be.
A HRC-piac továbbra is stagnál Európában. Az EU legutóbbi lépése tovább csökkenti a harmadik országokból érkező importot, és a vevőknek nem marad más lehetőségük, mint a hazai anyag vásárlása.
Az acélgyártók úgy vélik, hogy a júniusi árak akár 50 €/tonnával is emelkedni fognak Európában, mivel a készletek különösen alacsonyak. Antonio Marcegaglia, a Marcegaglia elnöke a múlt héten Udinében a Danieli rendezvényének keretein belül az alábbit nyilatkozta.
A nemzetközi tekercsárak a második negyedév vége felé vagy a harmadik negyedév elején emelkedhetnek. „A tekercsek iránti végső kereslet nemzetközi szinten meglehetősen statikus. Várható némi fogyasztási fellendülés, de úgy vélem, hogy ez inkább technikai jellegű feltöltés lesz, köszönhetően a relatív árstabilitásba vetett bizalom javulásának” – jegyezte meg.
Vélemény
A kínálati oldalt egyértelműen nyomja, hogy Kína már nem képes akkora mennyiséget felszívni, amit a korábban megszokhattunk. Így a kínai gyárak rendkívül agresszívan jelen vannak a világ legtöbb régiójában. Ez leginkább Ázsiára igaz.
Ezek a régiók igyekeznek eladni minden áron Európába vagy a világ más tájaira. A világon egyszerűen túl sok a jelenlegi beruházási szinthez mérten a kapacitás.
Valójában egy stagflációs válságot élünk meg, ami hasonló, mint a 73-tól kezdődő hosszú gazdasági pangás időszaka volt. Ez nem magyar vagy EU jelenség, hanem már globális.
A zöld átállás mint kiút számomra továbbra is politikai kényszernek mintsem valós gazdasági megoldásnak hat.
Amíg nem jelennek meg a beruházások a gyárak áremelési szándéka valódi kereslet nélkül nem sokat jelent, realitást biztos nem.
Amire sázmítok nagyon hosszú nyári karbantartások jönnek…