Nos igen valóban csökkent 20 EUR/T mennyiségben a melegen hengerelt tekercs gyártóművi ára, és egyből elkezdtem hallgatni, hogy vissza fog esni az ár. Ez azonban nem helytálló és nem racionális.
A helyzet az, hogy az október 20.-án 610 EUR/T árhoz képest 760 EUR/T-ra emelkedett az ár folyamatosan napról napra.
Viszont érdemes beszélni arról, hogy ezeket az árakat érdemes minden esetben indikatívnak tekinteni. Egy tekercs táblásítása 60 EUR/T minimum költséget jelent. Illetve ez az áru még nem került sehova leszállításra, ezek gyári átvételi árak.
Jelenleg az üzemanyag árak brutálisan drágák, és erre jön még az útdíj Magyarországon. És ekkor még a kereskedő nem rakott rá semmit. Látszik a mostani árak még mindig az újrapótlási árak alatt vannak a legtöbb esetben. Ezt nem az árak esése, hanem az október óta történő készlettöltés okozta.
A zártszelvény esetén szintén rengetek költség van a tekercs árán felül. A tekercseket le kell hasítani, illetve hengerelni kell és hegeszteni, hogy készterméket kapjunk (illetve van még olajozás szállítás stb….). Ezt 70-100 EUR/T költségek mellett lehet Európában megtenni. Alatta egyszerűen nem működik.
Év elején írtam, hogy a gyárak fedezeti pontja 720 EUR/T környékén van, a 740 EUR/T nem más mint egy ár ami kvázi mindenki számára előnyös. Alatta nem látok nagy mozgásteret, lévén, hogy a legtöbb gyárnak nehézséget okoz a rezsi számlák fizetése. A múlt évben minden tartalékot feléltek a gyártóművek, idén egyszerűen nem fér bele több mínusz.
Az import a Szuezi helyzet miatt relatív nem olyan olcsó, és ott vannak a különféle kvóta kockázatok is.